Beszámoló az I. Szakmai napról

 

Pojekt azonosító: EFOP-3.2.3-17-2017-00049
Téma: Digitális pedagógiai szemlélet a természettudományos tanórákon
Helyszín: Szent István Római Katolikus Általános Iskola
                 8500 Pápa, Fő tér 6.
Időpont: 2018. október 13. 800 – 1300
Résztvevők: 7. és 8. évfolyamos tanulóink, pedagógusok, szülők
Program:  Megnyitó
Előadások:

  1. előadás: Halmazállapot-változások
     Előadó: Somosi István
  2. előadás: Okosabb vagy, mint a telefonod?
     Előadó: Steiner Csaba

Vetélkedő
Ebéd
Eredményhirdetés
A szakmai nap zárása

 

A szakmai nap résztvevői iskolánk aulájában gyűltek össze. A rendezvényt az iskola igazgatója nyitotta meg. A diákokat és a szülőket röviden tájékoztatta a pályázatról, a megvalósítandó feladatokról, a digitális eszközpark e támogatás elnyerésének köszönhető bővüléséről. Ezt követően ismertette a szakmai nap programját.
Ezután az első előadás következett, melyet a Pápai Református Gimnázium tanára tartott. Érdekes kísérletekkel tarkított bemutatóján a résztvevők megismerkedhettek olyan mobil applikációkkal is, melyeket fizikaórán lehet használni. Megtapasztalhattuk, hogy a természettudományos megismerés digitális eszközökkel, módszerekkel élményszerűbbé tehető.
A következő programot iskolánk rendszergazdája tartotta. A jelenlévők érdekes és hasznos információkat szerezhettek arról, hogy miként kellene „okos” eszközeinket alkalmazni, karbantartani. Megtudhattuk, hogy milyen veszélyekkel járhat a világháló használata, hogyan védekezhetünk ellenük.
A finom ebéd előtt vetélkedőn vettek részt a diákok. A papírra írt tesztek mellett online feladatokkal is meg kellett birkózniuk a csapatoknak. Nagyon élvezték a Kahoot tesztet, ill. a Redmenta feladatsort.
A nap végén került sor az eredményhirdetésre. A csapattagok nagyon örültek a jutalmul kapott okleveleknek, pendrive-oknak és asztali mobiltartóknak.

Összegzésképpen elmondhatjuk, hogy szakmai napunk elérte célját, mivel a résztvevők megismerkedhettek a tanítást-tanulást segítő digitális eszközök és online alkalmazások célszerű használatával. A digitális pedagógiai szemlélet valóban hozzásegít a tanulói kreativitás fejlesztéséhez.

Gombásiné Takács Gyöngyi igazgatónő
Englertné Nyerges Rita tanár

 

 

 

Kérdőív az IKT eszközök használatáról iskolánkban